Teatrul Municipal "Matei Vișniec" Suceava

Spectacol invitat

SINGING BODIES’ TRILOGY

SINGING BODIES’ TRILOGY
Distribuție
Productie Indie Box
Program

23

iun 21
Ora: 19:00
Teatrul Matei Vișniec

Str. Dragoș Vodă nr. 1
720184 Suceava

Asociația IndieBox și Asociația Petec București împreună cu Teatrul Municipal „Matei Vișniec” Suceava organizează, în perioada 21 – 24 iunie, turneul Bodies on the move - un proiect dedicat dansului contemporan. Turneul conține reprezentații cu spectacolele Moving Fields, care va avea loc în data de 22 iunie și Singing Bodies' Trilogy – performance de dans contemporan programat în data de 23 iunie, precum și ateliere și intervenții în stradă inspirate din tematica spectacolelor.
 

SINGING BODIES’ TRILOGY
PERFORMANCE de dans contemporan, în trei părți

23 iunie, ora 19:00


Singing Bodies Trilogy este un performance de dans contemporan în trei părți care încapsulează experiențele chinestezice și senzoriale a trei coregrafi, în raport cu orașul în care trăiesc. El a luat naștere în urma unor procese colective de cercetare și creație desfășurate atât în spațiul public, cât și în sala de repetiții.

Acest performance a luat naștere din istoria noastră colectivă. Ți-ai imaginat vreodată că fiecare om este răspunsul la o întrebare pe care cineva a pus-o?

Concept și interpretare:
Partea I: SPOOKY ACTIONS OF A SPOILED GIRL / Alexandra Bălășoiu
Partea a II-a: REALITY CHECK / Denis Bolborea
Partea a III-a: BAD MAMMA / Valentina De Piante Niculae

Videoproiecții: Cozlac Andrei
Foto-video: Lavinia Pollak
Sound design: Denis Bolborea
Grafica: Hermina Stănciulescu
Light design: Alexandros Raptis
Producător: Indie Box
Durata: 2h și 20 minute (10 minute pauză)

ATENȚIE: Spectacolul conține efecte de lumini produse de stroboscop, ce pot declanşa crize persoanelor care suferă de epilepsie fotosenzitivă.

!! Limită de vârstă: 16+

Preț bilet: 7 lei

Biletele vor fi puse în vânzare la casieria teatrului și online pe platforma www.blt.ro

Spooky actions of a spoiled girl (50’)
creat și performat de Alexandra Bălășoiu

Am crescut și nu am nimic. Da, nu, poate. Povești auzite la infinit. Scânteile, zâmbetele și urletele sunt lăsate pe podea, ascunse în secunde trecute cu vederea - repede, rapid, fără răsuflare. Doamne ferește ca întâlnirea noastră să însemne ceva. Doamne, te rog, ferește-mă de dragoste când nu o caut, ascunde-mă de țipăt când sunt obosit și uită să-mi arăți tot timpul adevărul căci îmi place să mă scald în mizerie, să ascult reclamele de la tv și să mă ascund seara după jaluzele. Am pungile pline de zgomot, dar sunt frumos desenate, iar eu sunt puternic - nimeni nu știe cât sunt de grele <nimeni (nici măcar un copil) nu are dreptul să primească ceva (nici măcar iubire) pe degeaba>

Fiecare privire se oprește undeva, fiecare respirație care circulă prin mine pornește din
spațiul public și se întinde înapoi în el. Oglindesc, contrazic, compun. Cu fiecare gest contribui la consolidarea sau distrugerea unui sistem de referință. Fiecare cuvânt favorizează sau încurcă comunicarea noastră.

Tu ce vrei cu adevărat? Ai apucat să te întrebi înainte să răspunzi?


 

Reality check (40’)
creat și performat de Denis Bolborea

Salut, sunt Denis! În timp ce citești acest text, auzi de fapt vocea mea. Sau e vocea ta?
Încearcă să țipi. Acum șoptește Care e intensitatea vocii din mintea ta? Imaginează-ți cum ai putea să o întinzi în spațiu. Coloana sonoră e permanent prezentă, dar felul în care ascultăm e intermitent. Putem oare reorchestra discursul orașului? Putem recicla zgomotul care ne înconjoară, dându-i o altă dimensiune?

Uneori, privirea nu ajunge mai departe de gene și zgomotul interior depășește volumul
orașului. Informația continuă să circule, indiferentă la nepăsarea noastră. Acumulăm,
propagăm, transformăm. Tu ce fel de undă ești?

Denis Bolborea a studiat diferite stiluri de dans urban (hip-hop, popping, locking) și a câștigat de-a lungul anilor multe premii, atât în Romania cât și în Europa. În 2013 a absolvit Universitatea Națională de artă Teatrală și Cinematografică București, specializându-se în Arta Coregrafică. Ca performer, combină dansul contemporan cu experiența de dansator urban. Este interesat de relația dintre voce și corp pentru că se dezvoltă, în paralel, ca beatboxer/solist vocal. A dezvoltat o abilitate unică de a cânta și compune live, și a ajuns printre finaliștii de la emisiunea Românii au talent. Dezvoltă proiectul independent DENIS, face parte din grupul vocal a capella Blue Noise
și participă ca sound designer în diferite producții. În colaborare cu inginerul de sunet Mara Mărăcinescu, lansează în 2016 proiectul Ear to Bucharest finanțat de ARCUB, în cadrul Bucuresti 2021_Orasul in-Vizibil. Prin intervenții în spațiul public, performance-uri și instalații ce se folosesc de sunete înregistrate și emise live din cartiere, cei doi își propun să reconecteze bucureștenii cu orașul, folosindu-se de mediul sonor.

Bad mamma(40’)
creat și performat de Valentina De Piante Niculae

Sunt străină în propriul meu corp, în propriile mele gânduri și de o limbă dintr-o carte prost citită. Scuip proiecții, minciuni și frici. Fac și desfac greșeli. Uneori sunt ceea ce îmi doresc să fiu. Pentru a-mi da vizibilitate sunt femeie, cântăreață, artistă, psihanalistă. Amplific percepția, ascult toate simțurile, devin mai multe lucruri simultan, am 4 creiere și gheare. Învăț să răsun cu ceea ce mă înconjoară, sufletul vibrează împreună cu al celuilalt.

Las inconștientul să se articuleze, să răsufle prin trup. Sunt impregnată visceral de toate identitățile întâlnirilor. Voi, ceilalți, sunteți simboluri din mine. În această noapte-zi, unde noțiunea timpului se pierde, trebuie să las totul, să mor pentru a renaște, în această noapte-zi a sufletului meu care răsună. Cum lăsăm necunoscutul să facă parte din noi, când gândim că putem controla viața noastră?

Bodies on the Move” este un proiect cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

Teatrul Matei Vișniec Suceava

Teatrul Matei Vișniec Suceava