Vești foarte frumoase pentru teatrul sucevean: spectacolul „Pădurea asumaților” de Alexandra Felseghi, în regia lui Andrei Măjeri, a fost selectat în programul Festivalului Internațional de Teatru pentru Publicul Tânăr (FITPTI) Iași 2025.
Reprezentația va avea loc pe 8 octombrie 2025, ora 19:00, la Teatrul pentru Copii și Tineret „Luceafărul” din Iași.
Spectacolul este deja unul dintre cele mai jucate titluri ale stagiunii și continuă să atragă atenția prin tematica sa actuală și prin montarea intensă și vizual puternică.
FITPTI este unul dintre cele mai importante festivaluri de teatru din România, dedicat publicului tânăr, dar cu un program extrem de divers, care atrage spectatori de toate vârstele.
„Pădurea asumaților” de Alexandra Felseghi, în regia lui Andrei Măjerieste o comedie ancorată în prezentul extrem contemporan.
Vorbește despre oameni care se cred dumnezei și despre alții care au nevoie de idoli sau „guru” care să le ofere soluții facile la problemele vieții. Satirizează falsele „plase de siguranță”: retreat-uri, tabere de masculinizare/feminizare, comunități pseudo-spirituale conduse de lideri toxici. Arată cum acești lideri își arogă rolul de salvatori, exploatând nesiguranțele, vulnerabilitățile și fricile oamenilor.
Temele centrale:
Manipularea și impostura – cum „guru” moderni profită de nevoia oamenilor de certitudini.
Idolatrizarea și dependența de lideri – fascinația pentru figuri care promit „leacuri miraculoase”.
Impactul rețelelor sociale – care amplifică fenomenul prin fake news și conspirații.
Post-adevărul – trăim vremuri în care logica e adesea înlocuită de pseudo-științe și credințe obscure.
Întrebări deschise: Ce ne atrage spre aceste experiențe? Ce câștigăm, de fapt? Cine sunt cei care le organizează?
Stil și atmosferă
Montarea are o lectură ironică și absurdă, cu mult umor, dar și cu accente critice.
Decorul și coregrafia creează imaginea unei păduri împărțite în tabere (masculină și feminină), unde se ironizează stereotipurile de gen și ritualurile pseudo-initiatice.
Muzica și luminile susțin atmosfera de ritual, manipulare și spectacol grotesc.
Mesajul final
„Pădurea asumaților” nu dă răspunsuri, ci deschide un dialog cu spectatorii despre pericolele credinței oarbe în salvatori și despre cum viitorul apropiat ar putea fi modelat de aceste fenomene, dacă nu suntem atenți.