Teatrul Municipal "Matei Vișniec" Suceava

  • Acasă
  • Știri
  • „Sub apă”, la Festivalul Internaţional al Tinerilor Regizori Theater Networking Talents

Știri

„Sub apă”, la Festivalul Internaţional al Tinerilor Regizori Theater Networking Talents

https://www.crainou.ro/2018/07/04/sub-apa-la-festivalul-international-al-tinerilor-regizori-theater-networking-talents/

Publicul craiovean, la întâlnirea cu teatrul sucevean

4 IULIE 2018

DE ,

„Sub apă”, la Festivalul Internaţional al Tinerilor Regizori Theater Networking Talents

Pe 30 iunie, teatrul sucevean a jucat pe scena Festivalului Internaţional al Tinerilor Regizori Theater Networking Talents (TNT), la Craiova. Festivalul TNT de la Craiova este la a doua ediţie şi acordă două premii, Premiul pentru Regie – câştigătorul fiind invitat să regizeze un spectacol la Teatrul Naţional „Marin Sorescu” din Craiova, şi Premiul Juriului Elevilor. Dincolo de competiţie, festivalul este o oportunitate de a întâlni şi a stabili legături cu tinerii artişti din ţară şi din străinătate, participând absolvenţi de regie de teatru din România, Bulgaria şi Serbia. Selecţia de spectacole a fost realizată de directorul festivalului, Haricleea Nicolau, cele care au intrat în competiţie fiind: „Sub apă” de Carmen Ella Greenhil, regia Sebastian Marina – coproducţie Universitatea de Arte din Târgu-Mureş cu Teatrul Municipal „Matei Vişniec” din Suceava/ România; „Caii la fereastră” de Matei Vişniec, regia Ester Mitrofan – Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale” din Bucureşti/ România; „Antigona” de Sofocle, regia Patrik Lazic – Facultatea de Arte Dramatice din Belgrad/ Serbia; „Colecţionarul” de John Fowles, regia Ciprian Huţanu – coproducţie Universitatea Naţională de „Arte George Enescu” din Iaşi cu Teatrul „Ion D. Sîrbu” din Petroşani/ România; „Pisica pe acoperişul fierbinte” de Tennessee Williams, regia Denislav Yanev – Academia Naţională de Teatru şi Film din Sofia/ Bulgaria; „Lecţia” de Eugene Ionesco, regia Diana Tănase, UNATC Bucureşti; „În (cerc)” de Paul M.Sava, regia Bianca Baraboi – coproducţie FTT-UBB şi compania independentă Create.Act.Enjoy, Cluj-Napoca/ România; „Năpasta” de I.L. Caragiale, regia Iana-Frezia Elena Oprişa-Sulyok, Facultatea de Teatru şi Televiziune, Universitatea Babeş-Bolyai, Cluj-Napoca/ România, şi un spectacol invitat în afara competiţiei – „Cum am mâncat un câine” de Evgenii Grişkoveţ, regia Laurenţiu Tudor – FollowSpot – Independent Theatre Company/ România.

Echipele acestor producţii au avut ocazia să se cunoască, să stabilească legături, să vadă diverse abordări şi să ia cu ei această experienţă.

Membrii juriului (Charles Chemin – regizor, Bobi Pricop – regizor, Andreea Simona Negrilă – scenograf, Alina Epîngeac – critic de teatru, Andreea Ciocîrlan – regizor laureat TNT 2017) au acordat premiul pentru regie lui Patrik Lazic pentru spectacolul „Antigona” de Sofocle. Viziunea foarte tânărului regizor a impresionat şi chiar dacă acesta nu este încă absolvent – condiţie importantă pentru a putea regiza un spectacol la Craiova în 2019, juriul a recomandat ca Patrik Lazic să fie invitat în 2020 să realizeze spectacolul.

Premiul Juriului Elevilor i-a revenit regizorului Sebastian Marina pentru spectacolul „Sub apă” de Carmen Ella Freenhil, coproducţie Universitatea de Arte din Târgu-Mureş cu Teatrul Municipal „Matei Vişniec” din Suceava.

„Le mulţumesc elevilor. Deşi nu e un spectacol pentru copii, mă bucur că le-a plăcut lor atât de mult. Teatrul din Suceava are un loc în inima mea pentru că a acceptat să colaborăm când oamenii de acolo habar n-aveau cine sunt. Le mulţumesc în primul rând actorilor, dar şi celorlalţi din echipa de la Suceava. Vă mulţumesc!” au fost cuvintele cu care Sebastian Marina a primit Premiul Juriului Elevilor.

 „A fost una dintre cele mai bune reprezentaţii ale spectacolului” a spus Andreea Belu (cea care semnează coregrafia) despre prestaţia actorilor suceveni pe scena sălii Studio „Ion D. Sârbu”.

Adaptat la o scenă mai mică, spectacolul nu a avut de suferit, dimpotrivă, apropierea mai mare de public l-a făcut mai intens, mai zguduitor, simţind parcă fiecare trăire a fiecărui personaj, personajul colectiv spărgându-se sub ochii publicului în mai multe poveşti, legate de acelaşi fir, dând şi mai multă profunzime poveştii principale. Ele au existat acolo de la început, dar această apropiere le-a dat mai multă putere, un alt nivel de emoţie.

Unul dintre aspectele minunate ale teatrului este că e de fiecare dată altfel, fiecare reprezentaţie aducând o nouă perspectivă, un nou sentiment. Prin apropierea de public, la Craiova s-a văzut mai de aproape, mai în detaliu. Dar indiferent de scena pe care joacă, şi actorii resimt rolul şi spectacolul de fiecare dată altfel, adăugându-se câte un strat nou de emoţie, câte un strat nou în relaţia cu personajul.

Publicul craiovean a venit la întâlnirea cu teatrul sucevean. A trăit alături de personaje, a râs, a tresărit, a plâns, a primit energia de pe scenă şi fără reţineri a redat-o actorilor de pe scenă. S-a simţit în sală implicarea publicului şi au simţit-o şi actorii pe scenă, nu doar la final prin ropotele de aplauze, ci şi de-a lungul spectacolului prin reacţiile spontane stârnite de ceea ce au văzut, auzit şi simţit.

Delu Lucaci, Răzvan Bănuţ, Diana Lazăr, Cosmin Panaite, Clara Popadiuc, Horia Butnaru, Bogdan Amurăriţei, Sergiu Moraru şi Teona Stavarachi au cucerit inimile spectatorilor şi la Craiova.

Nu ezitaţi să-i descoperiţi şi să-i redescoperiţi în roluri noi sau în roluri deja ştiute!


Teatrul Matei Vișniec Suceava

Teatrul Matei Vișniec Suceava