| Auteur |
adaptare de Ecaterina Mihăescu-Păun, după povestea omonimă de Ion Creangă |
| Directeur |
Carp Aliona |
Str. Dragoș Vodă nr. 1
720184 Suceava
Punguța cu doi bani
adaptare de Ecaterina Mihăescu-Păun, după povestea omonimă de Ion Creangă
Teatrul „B. P. Hasdeu” Cahul, Republica Moldova
Regia: Carp Aliona
Scenografia: Ciobanu Rodica
Light design: Manole Marcel
Ilustrație muzicală: Svetlana și Andrei Mihnea
Distribuţia:
Moșul – Tudor Andriuță, Cocoșul – Adrian Covaci, Baba – Rodica Ciobanu, Catrina – Alina Donea, Boierul – Tudor Andriuță, Găina – Mariana Delii, Calul – Alla Rotaru, Demelza – Aurica Țurcanu, Ion – Mihai Țăruș
În ansamblu, spectacolul a respectat fabula textului crengian, chiar dacă există și unele necoincidențe, pe care le vei remarca, fără dificultate. În mare măsură, corespund și fizionomiile morale ale personajelor, deși două dintre ele nu-s în poveste : Demelza și Calul (Creangă nici nu-l pomenește pe respectivul animal de călărie și de tracțiune). Baba, bunăoară, e tot atât de « zgărcită și nebună », Bucătăreasa Catrina – « cânoasă la inimă », în spectacol este și lingușitoare. Dacă în poveste vizitiul prinde cocoșul, « c-un fel de meșteșug », fiind adică dibaci și sprinten, în spectacol el e zăpăcit și neîndemânatic...
Istoricul literar Alexandru Piru spunea că « Punguța cu doi bani » tratează tema absurdității avariției și a capriciilor hazardului. George Călinescu, exigentul biograf al lui Ion Creangă, pe care-l considera « dramaturg deghizat în prozator », menționa că în poveștile acestuia « se demonstrează observațiuni morale milenare ». Despre « Punuța... »scria, poate ironic, că ea dă satisfacție moșilor care trăiesc rău cu babele lor.